13 października 2025
Hutnik Warszawa, znany jako „Duma Bielan”, zyskał w ostatnich tygodniach silnego partnera biznesowego. Do grona sponsorów klubu dołączył MAK Ubezpieczenia – największy broker z polskim kapitałem, działający również na rynkach międzynarodowych w aż 13 krajach. To ważny krok zarówno dla samego Hutnika, jak i dla całej społeczności lokalnej, która od lat wspiera swój klub.
O kulisach współpracy, wzajemnych oczekiwaniach i planach na przyszłość rozmawiamy z Adamem Mazgajem – Dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Komunikacyjnych MAK Ubezpieczenia.
Z początkiem lipca MAK Ubezpieczenia dołączył do grona partnerów Hutnika Warszawa. Co skłoniło Was do związania się z „Dumą Bielan”?
Adam Mazgaj: Zdecydowało o tym kilka czynników. Po pierwsze, Hutnik Warszawa ma silne lokalne korzenie na Bielanach, a także długą historię i tradycję, co bardzo odpowiada naszej filozofii. Po drugie, klub ten angażuje młodzież, rozwija talenty i buduje wspólnotę — to elementy, które są nam bardzo bliskie jako sponsorowi.
Wreszcie, wierzymy, że współpraca z klubem z takim potencjałem lokalnym przyniesie obopólne korzyści — z jednej strony wspieramy sport, z drugiej strony nasi klienci-kibice oraz sympatycy będą mogli lepiej poznać naszą ofertę.
Czy Hutnik Warszawa to pierwszy klub piłkarski, który zostaje przez Was objęty wsparciem?
Adam Mazgaj: Tak, jeśli chodzi o licencjonowany klub piłkarski, Hutnik jest pierwszym takim zespołem. Od wielu lat wspieramy jednak drużyny z innych dyscyplin sportowych, więc obecność na boisku piłkarskim była naturalnym rozwojem naszych działań sponsoringowych.
Od dawna angażujecie się w sponsoring sportowy. Jakie konkretnie dyscypliny, kluby i projekty sportowe wspieracie obecnie?
Adam Mazgaj: To prawda — sport jest jednym z filarów naszego zaangażowania społecznego. Obecnie Grupa MAK jest dumny sponsorem takich drużyn jak: KS Camper Wyszków, będący klubem siatkarskim, Betard Sparta Wrocław oraz KS Apator Toruń – zespołów żużlowych odnoszących ogromne sukcesy w polskiej Ekstralidze. Od dawna jesteśmy również jednym z głównym sponsorów boksu zawodowego w Polsce, w tym gal bokserskich Knockout Boxing Night.
Ponadto wspieramy także sztukę – m.in. jesteśmy mecenasem warszawskiego Teatru 6. Piętro.
W jakim obszarze ubezpieczeń się specjalizujecie? Czy nasi kibice też mogą skorzystać z Waszej oferty?
Adam Mazgaj: Oczywiście — nasza oferta nie jest skierowana tylko do dużych przedsiębiorstw, choć to ważna część naszej działalności. Specjalizujemy się w wielu obszarach. Są to między innymi ubezpieczenia na życie i osobowe, ubezpieczenia majątkowe i komunikacyjne, w tym floty pojazdów. Podejmujemy się również ochrony w sektorach specjalistycznych, w tym: finansowym, inwestycyjnym, cybernetycznym czy lotniczym.
Kibice Hutnika zdecydowanie mogą skorzystać z naszych usług — zarówno jako osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy. Naszą ofertę da się dopasować do potrzeb — przeprowadzamy audyty, przygotowujemy oferty „szyte na miarę”.
Jesteście globalną grupą — jaka jest skala Waszej działalności?
Adam Mazgaj: Grupa MAK to firma o ugruntowanej pozycji w Polsce i coraz większym zasięgu międzynarodowym – operujemy obecnie aż w 13 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Działamy na rynku już od 30 lat i obsługujemy ponad 800 tysięcy polis rocznie o łącznej składce wynoszącej ponad 2,6 miliarda złotych w 2024 roku.
Nasz zespół to ponad 600 osób, w tym 250 licencjonowanych brokerów, co wpływa na szybką i profesjonalną obsługę nawet najbardziej wymagających klientów. Struktura naszej Grupy to ponad 40 spółek, które specjalizują się w poszczególnych obszarach: technologicznych, reasekuracyjnych czy likwidujących szkody, co przekłada się na wysoką jakość oferowanych przez nas usług.
Jakie są Wasze oczekiwania względem współpracy z Hutnikiem Warszawa?
Adam Mazgaj: Wierzę, że współpraca będzie przynosiła korzyści na wielu poziomach. Zależy nam na wzroście rozpoznawalności Grupy MAK wśród lokalnej społeczności Bielan i Warszawy. Liczę również, że dzięki naszej współpracy klub zyska stabilnego partnera, co ułatwi jego rozwój sportowy, szkolenie młodzieży oraz organizację meczów i wydarzeń – przy których być może niejednokrotnie będziemy działać wspólnie.
Poprzez naszą obecność w gronie sponsorów chcemy również budować wśród kibiców – i nie tylko, świadomość i odpowiedzialność społeczną związaną z bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem. Można powiedzieć, że podjęliśmy się trudnej roli, w której odczarowujemy często niezrozumiały świat ubezpieczeń.
Dziękujemy za rozmowę i życzymy Wam powodzenia w edukacji na temat kwestii ubezpieczeń.
Adam Mazgaj: Ja również dziękuję za rozmowę i pozdrawiam wszystkich kibiców „Dumy Bielan”!